Leverans

LEVERANS

 FRAKTAVGIFTER

Fraktavgiften visas i kassan när du gör din beställning.

RETURADRESS
Alla returer skickas direkt till leverantören.

FEL OCH SAKNADE VAROR

Vid felleverans eller saknade varor, vänligen kontakta kundtjänst på följande mail: info@d-joy.se så hjälper vi dig med ärendet inom 24 timmar under vardagar (exklusive helgdagar).

EJ USAMLAT PAKET
Vi på D-joy förbehåller oss rätten att ta ut kostnaderna för hanteringen som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, fraktkostnader etc.). Därför tar vi ut en administrativ avgift på 199 kr om paketet inte hämtas ut. Försändelsen ligger hos posten i 7 dagar innan den returneras till oss. Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan måste du först hämta ut paketet och sedan returnera det enligt beskrivningen ovan. Ej levererade paket omfattas inte av ångerrätten.

 FÖRSÖJNING AV PAKET

Om paketen inte kan levereras inom avtalad tid från vårt lager ska konsumenten utan dröjsmål informeras om orsaken till förseningen och informeras om en ny leveranstid. Konsumenten har då rätt att kostnadsfritt häva köpet om leveranstiden varit av väsentlig betydelse. Skulle förseningen bero på posttjänsten ska ärendet hanteras av ansvarigt rederi.

8. ÅNGERRÄTT

Du som kund har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp på Internet enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal. Ångerfristen börjar den dag du hämtar eller tar emot varorna på utlämningsstället eller den dag du får leveransen i brevlådan. Om du vill utnyttja din ångerrätt måste du tydligt meddela D-joy detta inom 14 dagar. Du har då 14 dagar på dig att returnera varan till leverantören på egen bekostnad. Produkter med trasig förpackning har ingen ångerrätt och eventuella fraktkostnader betalas av kunden. Kontakta support för alla returärenden

LEVERANS

 FRAKTAVGIFTER

Avgiften som tas ut för frakten visa i kassan i samband med din beställning.


RETURADRESS
Samtliga returer skickas direkt till leverantören.

FELLEVERANS OCH SAKNADE VAROR
Vid eventuell felleverans och saknade varor, kontakta kundtjänst på följande mail: info@d-joy.se så hjälper vi dig med ärendet inom 24 tim under helgfria vardagar.



EJ UTHÄMTADE PAKET
Vi på D-joy förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad osv.). Därför tar vi ut en administrativ avgift på 199 kr om paketet ej hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 7 dagar innan den returneras till oss.Observera att ifall du ångrar ett köp och vill returnera varan måste du först hämta ut paketet och därefter returnera det enligt ovan beskrivning. Outlämnade paket omfattar inte av ångerrätten.


FÖRSENING AV PAKET
Om paketen inte kan levereras inom avtalad tid från vårt lager ska konsumenten utan dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt. Konsumenten har då rätt att häva köpet utan kostnad om leveranstiden varit av väsentlig betydelse. Skulle förseningen bero på postombudet ska skötas av ansvarig fraktbolag.



8. ÅNGERÄTT


Du som kund har i enlighet med Lag (2005:59) om distansavtal och avtal alltid 14 dagars ångerrätt vid köp på Internet. Ångerfristen börjar löpa från den dag du hämtar eller mottar varan på utlämningsstället eller den dag du mottagit leveransen i brevlådan. Önskar du att nyttja din ångerrätt måste du meddela D-joy detta på ett tydligt sätt inom 14 dagar. Därefter har du 14 dagar på dig att återsända varorna till leverantören på egen kostnad. Produkter med bruten förpackning har ingen ångerrätt och ev fraktkostnad bekostas av kunden. Kontakta supporten för samtliga returärenden.