Leverans
LEVERANS
FRAKTAVGIFTER
Fraktavgiften visas i kassan när du gör din beställning.
RETURADRESS
Alla returer skickas direkt till leverantören.
FEL OCH SAKNADE VAROR
Vid felleverans eller saknade varor, vänligen kontakta kundtjänst på följande mail: info@d-joy.se så hjälper vi dig med ärendet inom 24 timmar under vardagar (exklusive helgdagar).
EJ USAMLAT PAKET
Vi på D-joy förbehåller oss rätten att ta ut kostnaderna för hanteringen som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, fraktkostnader etc.). Därför tar vi ut en administrativ avgift på 199 kr om paketet inte hämtas ut. Försändelsen ligger hos posten i 7 dagar innan den returneras till oss. Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varan måste du först hämta ut paketet och sedan returnera det enligt beskrivningen ovan. Ej levererade paket omfattas inte av ångerrätten.
FÖRSÖJNING AV PAKET
Om paketen inte kan levereras inom avtalad tid från vårt lager ska konsumenten utan dröjsmål informeras om orsaken till förseningen och informeras om en ny leveranstid. Konsumenten har då rätt att kostnadsfritt häva köpet om leveranstiden varit av väsentlig betydelse. Skulle förseningen bero på posttjänsten ska ärendet hanteras av ansvarigt rederi.
8. ÅNGERRÄTT
Du som kund har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp på Internet enligt lagen (2005:59) om distansavtal och avtal. Ångerfristen börjar den dag du hämtar eller tar emot varorna på utlämningsstället eller den dag du får leveransen i brevlådan. Om du vill utnyttja din ångerrätt måste du tydligt meddela D-joy detta inom 14 dagar. Du har då 14 dagar på dig att returnera varan till leverantören på egen bekostnad. Produkter med trasig förpackning har ingen ångerrätt och eventuella fraktkostnader betalas av kunden. Kontakta support för alla returärenden
LEVERANS
FRAKTAVGIFTER