Frakt policy
FRAKTKOSTNADER
Fri frakt för alla beställningar
Eventuella skatter och avgifter som kan läggas till din beställning kan debiteras av tullen och är kundens ansvar.
LEVERANSTIDER
Leveranstiden beror på din plats och är 3–9 arbetsdagar.
RETURADRESS
Alla returer skickas direkt till leverantören.
Kontakta oss vid returer på följande mail
MISSTAG OCH SAKNADE VAROR
Vid felleverans eller saknade varor, vänligen kontakta kundtjänst på följande e-postadress: info@d-joy.se så hjälper vi dig med ärendet inom 24 timmar under vardagar (exklusive helgdagar).
EJ HÄMTADE PAKET
Vi på D-joy förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för hanteringen som uppstår vid ej avhämtade paket (returfrakt, fraktkostnader etc.). Därför debiterar vi en administrativ avgift på 199 kr om paketet inte hämtas. Försändelsen ligger hos posten i 7 dagar innan den returneras till oss. Observera att om du ångrar ett köp och vill returnera varorna måste du först hämta paketet och sedan returnera det enligt beskrivningen ovan. Ej levererade paket omfattas inte av ångerrätten.
FÖRSENAD PAKET
Om paketen inte kan levereras inom avtalad tid från vårt lager ska konsumenten utan dröjsmål informeras om orsaken till förseningen och informeras om en ny leveranstid. Konsumenten har då rätt att häva köpet kostnadsfritt om leveranstiden var av väsentlig betydelse. Om förseningen beror på posttjänsten ska ärendet hanteras av ansvarigt fraktbolag.
ÅNGERRÄTT
Du som kund har alltid 14 dagars ångerrätt vid köp på internet i enlighet med lagen (2005:59) om distansavtal. Ångerfristen börjar löpa den dag du hämtar eller tar emot varorna på utlämningsstället eller den dag du får leveransen i brevlådan. Om du vill utnyttja din ångerrätt måste du meddela D-joy detta tydligt inom 14 dagar. Du har sedan 14 dagar på dig att returnera varorna till leverantören på egen bekostnad. Produkter med trasig förpackning har ingen ångerrätt och eventuella fraktkostnader betalas av kunden. Kontakta supporten för alla returärenden.